Wycieczka kl. 3a do Stegny

14 września 2021r. klasa 3a wraz z wychowawcą i pod opieką Rodziców pani Anity W. oraz pani Agnieszki W. spędziła dzień w Stegnie. Pogoda była wymarzona na wycieczkę krajoznawczo-edukacyjną. Spacer w lesie urozmaicony był rozpoznawaniem drzew liściastych i iglastych, uczniowie przypomnieli sobie warstwową budowę lasu. Wiele emocji wywołały wypatrzone w mchu podgrzybki. Radość z odkrycia nory lisa była ogromna. Pamiętaliśmy wszyscy, że jesteśmy gościnnie w domu zwierząt i należy zachować ciszę. Wycieczka do Stegny to i piaszczysta plaża wraz z wydmami. Uczniowie przyjrzeli się faunie i florze wydm nadmorskich, obserwowali statki towarowe pojawiające się na horyzoncie. Śmiechu dostarczyły zabawy z przeciąganiem liny, zabawa limbo, list z listą skarbów do znalezienia i słoik z zamkniętymi skarbami z plaży nadmorskiej. Podróż odbyliśmy autobusem. Przypomnieliśmy sobie przy okazji jak należy zachowywać się w autokarze. Mogliśmy się wspólnie pobawić, obserwować spienione, duże fale i zjeść ze smakiem zabrane ze sobą kanapki. Piknik na plaży był bardzo udany. Pogoda i humor nam dopisały. Zmęczeni, ale uśmiechnięci i pełni wrażeń wróciliśmy do szkoły. Nasze wesołe miny na zdjęciach świadczą o udanej wycieczce. Z pewnością ją powtórzymy.

Znamy i bawimy się w zabawę coraz bardziej popularną w różnych zakątkach Europy, a mianowicie w malowanie kamyków i zostawianie ich w różnych ciekawych miejscach. Kamień może “wędrować”, być przenoszony do innych zakątków świata. Zosia z 3a pomalowała kamień, naniosła charakterystyczny dla Nowego Stawu zabytek, z tyłu kamienia zapisała kod Naszego miasta i zostawiliśmy w Stegnie przy zejściu na plażę. Ciekawe gdzie dalej kolorowy kamień powędruje?